Gebelikte Seyahat Etmek

Uygun önlemlerle ve ne zaman seyahat edileceğine, aşılara ve seyahat sigortasına ilişkin bilgilerle donanmış olan çoğu kadın, hamilelikte doğum dönemine kadar güvenli bir şekilde seyahat edebilir.

Nereye giderseniz gidin, acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç duymanız durumunda gideceğiniz yerde hangi sağlık tesislerinin olduğunu öğrenin. Doğum tıbbi kayıtlarınızı yanınızda götürmek iyi bir fikirdir, böylece gerekirse doktorlara ilgili bilgileri verebilirsiniz.

Seyahat sigortanızın, doğum sırasında hamilelikle ilgili tıbbi bakım, erken doğum ve doğuma başlarsanız dönüş seyahatinizin tarihini değiştirme masrafları gibi olasılıkları karşıladığından emin olun.

Hamilelikte ne zaman seyahat etmeli

Bazı kadınlar, erken gebelik dönemlerinde bulantı ve kusma nedeniyle çok yorgun hissettikleri için hamileliğin ilk 12 haftasında seyahat etmek istemezler. Seyahatte olsanız da olmasanız da ilk 3 ayda düşük yapma riski daha yüksektir. Hamileliğin son aylarında seyahat etmek yorucu ve rahatsız edici olabilir. Bu nedenle, birçok kadın seyahat etmek veya tatil yapmak için en iyi zamanı hamileliğin orta dönemi yani 4 ila 6 ay arası dönem olarak değerlendirir.

Hamilelikte uçakla yolculuk

Uçmak sizin için veya bebeğiniz için zararlı değildir, ancak uçmadan önce ebeniz veya doktorunuzla herhangi bir sağlık sorununuz veya hamilelik komplikasyonunuz var mı diye görüşün.

Doğuma başlama şansı 37 haftadan sonra doğal olarak daha yüksektir (ikiz taşıyorsanız yaklaşık 32 haftadan sonra) ve havayolu şirketleri hamileliğinizin sonuna doğru uçmanıza izin vermez. Bu konudaki politikaları için havayoluna danışın.

Hamileliğinizin 28. haftasından sonra havayolu, doktorunuzdan veya ebenizden son tarihinizi teyit eden ve komplikasyon riski altında olmadığınızı belirten bir rapor isteyebilir.

Uzun mesafeli yolculuk (4 saatten uzun) az da olsa kan pıhtılaşması riski taşır (derin ven trombozu (DVT)). Eğer uçarsanız, bol su için ve düzenli olarak hareket edin - her 30 dakikada bir. Eczaneden, bacak şişmesini azaltmaya yardımcı olacak bir çift kademeli kompresyon veya destek çorabı satın alabilirsiniz.

Hamileyken seyahat aşıları

Canlı bakteri veya virüs kullanan çoğu aşı, anne karnındaki bebeğe zarar verebileceği endişesi nedeniyle hamilelik sırasında önerilmemektedir.

Bununla birlikte, enfeksiyon riski canlı aşılama riskinden ağır basarsa, hamilelik sırasında bazı canlı aşılar düşünülebilir.

Canlı olmayan (inaktive) aşıların hamilelikte kullanımı güvenlidir.

Aşılama gerektiren bölgelere seyahat etmeniz gerekiyorsa, aşılarınızı yaptırmalısınız. Bulaşıcı bir hastalığa yakalanma riski, aşılama riskinden çok daha ağır basmaktadır.

Bazı sıtma önleyici tabletlerin hamilelikte alınması güvenli değildir, bu nedenle doktorunuza danışın.

Hamilelikte araba yolculuğu

Hamileyseniz uzun araba yolculuklarından kaçınmak en iyisidir. Bununla birlikte, önlenemiyorsa, düzenli olarak durduğunuzdan, gerinmek ve hareket etmek için arabadan indiğinizden emin olun.

Ayrıca arabada (araba kullanmıyorken) ayaklarınızı esnetmek ve döndürmek ve ayak parmaklarınızı kıpırdatmak gibi bazı egzersizler de yapabilirsiniz. Bu, kanın bacaklarınızdan akmasını sağlayacak ve herhangi bir pıhtılaşma durumu ve rahatsızlığı azaltacaktır. Uzun araba yolculuklarında (4 saatten fazla) kompresyon çorapları giymek de bacaklarınızdaki kan akışını artırabilir ve kan pıhtılarının önlenmesine yardımcı olabilir.

Hamilelik sırasında yorgunluk ve baş dönmesi yaygındır, bu nedenle araba yolculuklarında düzenli olarak su içmek, meyve ve fındık gibi doğal, enerji veren yiyecekler yemek önemlidir.

Arabanın içinde hava dolaşımını sağlayın. Emniyet kemerinizin çapraz kısmını göğüsleriniz arasından geçirin ve kalça kısmını karnınızın üzerinden değil altından geçirin. Yol kazaları, hamile kadınlarda en sık görülen yaralanma nedenleri arasındadır. Uzun bir yolculuk yapmanız gerekiyorsa, kendi başınıza seyahat etmeyin. Sürüşü arkadaşınızla da paylaşabilirsiniz.

Hamilelikte deniz yolculuğu

Feribot şirketlerinin kendi kısıtlamaları vardır ve son aylarındaki hamile kadınları taşımayı reddedebilirler (genellikle 32 haftadan fazla). Rezervasyon yapmadan önce feribot şirketinin politikasını kontrol edin. Uzun süreli tekne gezileri için, yanaşma limanlarında hamilelik ve tıbbi hizmetlerle ilgilenmek için tesisler olup olmadığını öğrenin.

Hamilelikte yurtdışında yiyecek ve içecek

Mide rahatsızlıkları ve turist ishali gibi yiyecek ve su kaynaklı durumlardan kaçınmaya özen gösterin. Mide rahatsızlıklarını ve turist ishalini tedavi etmek için bazı ilaçlar hamilelik sırasında uygun değildir. Musluk suyunun içmenin güvenli olup olmadığını her zaman kontrol edin. Şüpheniz varsa, şişelenmiş su için. Hastalanırsanız, susuz kalmayın ve aç olmasanız bile bebeğinizin sağlığı için yemeye devam edin.