Obezite ve Gebelik

Hamileyken obez (aşırı kilolu) olmak, gebelik diyabeti gibi bazı komplikasyonların olasılığını artırır. Hamilelik ekibinizin sizin ve bebeğinizin sağlığını izleyebilmesi için tüm doğum öncesi randevularınıza gittiğinizden emin olun.

Obez olup olmadığınızı öğrenmek için vücut kitle indeksi (VKİ) sağlıklı kilo hesaplayıcısını kullanın. VKİ=Vücut Ağırlığı (kg)/Boy uzunluğu (m)²

Hamilelik sırasındaki kilonuz

Obezseniz (genellikle vücut kitle indeksi 30 veya üzeri olarak tanımlanır) ve hamileyseniz, hamileliğiniz sırasında kilo vermeye çalışmayın. Komplikasyon olasılığını azaltmaz ve güvenli olmayabilir.

Sizi ve bebeğinizin sağlığını korumanın en iyi yolu, tüm doğum öncesi randevularınıza gitmektir. Bu, ebeniz, doktorunuz ve diğer sağlık profesyonellerinin karşılaşabileceğiniz herhangi bir soruna yardımcı olabilmeleri ve bunları önlemek veya yönetmek için adımlar atabilmeleri içindir.

Yeme ve egzersiz

Sağlıklı, dengeli beslenmek ve her gün biraz fiziksel aktivite yapmak önemlidir. Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite konusunda tavsiye almak için bir diyetisyene veya başka bir sağlık uzmanına sevk edilmeli. Hamilelikte fiziksel olarak aktif olmak bebeğinize zarar vermez.

Sağlıklı beslenmeyi (hamilelikte hangi gıdalardan kaçınmanız gerektiğini bilmek dahil) ve yürüme veya yüzme gibi aktiviteler yapmayı deneyin.

Hamilelikten önce aktif değilseniz, hamileyken yeni bir egzersiz planına başlamadan önce ebenize veya doktorunuza danışmak iyi bir fikirdir.

Hamilelikte bakımınız

Hamilelikte obezseniz, gebelik diyabeti için size bir test önerilecektir.

Doğum sırasında ağrının giderilmesi gibi konuları tartışmak için bir anesteziste de yönlendirilebilirsiniz. Enstrümantal doğum yapma olasılığınız daha yüksektir (vakum veya sezaryen) ve epidural verilmesi zor olabilir.

Doğum seçenekleriniz hakkında ebeniz veya doktorunuzla konuşun. Evde veya doğum havuzunda doğum yapmayla ilgili herhangi bir özel güvenlik endişesi olup olmadığını sorun.

İhtiyaç duymanız halinde, tıbbi bakıma kolay erişimin olduğu bir hastanede doğum yapmanız önerilebilir.

Hamilelikte fazla kiloluysanız olası sorunlar

Fazla kilolu olmak, sizin ve bebeğiniz için komplikasyon olasılığını artırır. VKİ'niz ne kadar yüksekse, komplikasyon şansı o kadar yüksektir.

Artan riskler şunlarla ilgilidir:

- Düşük

- Gestasyonel diyabet

- Yüksek tansiyon ve preeklampsi

- Kan pıhtıları

- Doğum sırasında bebeğin omzunun "sıkışması"

- Doğumdan sonra normalden daha ağır kanama

Ayrıca bir aletle doğuma (vakum) veya acil sezaryene ihtiyaç duyma olasılığınız daha yüksektir.

Hamilelikte aşırı kiloluysanız bebeğiniz için olası sorunlar

- Bebeğiniz için sorunlar erken doğmayı (37 haftadan önce) ve ölü doğum şansının artmasını içerebilir.

- Ayrıca, bebeğinizin spina bifida gibi nöral tüp defekti gibi bir sağlık durumuna sahip olma şansı daha yüksektir.

Obezseniz bu sorunların şansı artsa da, çoğu gebelik sağlıklı bir bebekle sonuçlanacaktır.