Gebelikte Diş Eti Kanaması

Bazı kadınlarda hamilelik sırasında diş etleri kanamayla birlikte şişer ve ağrır. Diş etlerinin kanaması, dişlerde plak birikmesinden kaynaklanır. Hamilelik sırasında hormonal değişiklikler diş etlerinizi plağa karşı daha savunmasız hale getirerek iltihaplanma ve kanamaya yol açabilir. Buna “hamilelik dişeti iltihabı” veya “hamilelik diş eti hastalığı” da denir. Diş hekiminiz bu konuda yardımcı olacaktır.

Hamilelikte dişleri ve diş etlerini sağlıklı tutmak

Hamileyken dişlerinizi ve diş etlerinizi temiz ve sağlıklı tutmak çok önemlidir. Diş eti problemlerini önlemenin veya bunlarla baş etmenin en iyi yolu, iyi ağız hijyeni uygulamaktır. Diş hekimine gidin, böylece dişlerinizi iyice temizleyebilsinler ve size dişlerinizi evde nasıl temiz tutacağınızı gösterebilsinler. Dişlerinize ve diş etlerinize şu şekilde bakabilirsiniz:

- Diş macunu ile dişlerinizi günde iki kez 2 dakika dikkatlice temizleyin - diş hekiminizden plağı çıkarmak için size iyi bir fırçalama yöntemi göstermesini isteyin.

- Plak oluşumunu önlemeye yardımcı olacak küçük yiyecek parçalarını dişlerinizin arasından çıkarmak için günde bir kez diş ipi kullanın.

- Fırçalama, yumuşak filamentlere sahip küçük başlı bir diş fırçasıyla en iyi şekilde olur - tutmanın rahat olduğundan emin olun.

- Şekerli içecekleri (gazlı içecekler veya tatlı çay gibi) ve şekerli yiyecekleri çok sık tüketmekten kaçının - onları sadece yemek saatlerinde almaya çalışın.

- Öğünler arasında acıktıysanız, sebze, taze meyve veya sade yoğurt gibi yiyecekleri atıştırın ve şekerli veya asitli yiyeceklerden kaçının (daha sağlıklı atıştırmalık fikirleri bulun).

- Alkol içeren gargaralardan kaçının.

- Diş eti hastalığını daha da kötüleştirebileceği için sigarayı bırakın.

- Günlük tuzlu suyla gargara (bir bardak ılık suya 1 çay kaşığı tuz eklenir) diş eti iltihabını azaltmaya yardımcı olabilir. Tuzlu suyu ağzınızın içinde birkaç kez döndürün ve asla yutmayın.

- Sabah bulantılarınız varsa (bulantı ve kusma), her kusma sonrası ağzınızı sade su ile çalkalayın. Bu, kusmuğunuzdaki asidin dişlerinize zarar vermesini önlemeye yardımcı olacaktır. Midenizdeki asitle yumuşayacağı için dişlerinizi hemen fırçalamayın. Fırçalamadan önce yaklaşık bir saat bekleyin.

Hamilelikte kaçınılması gereken diş tedavileri

Dişçiye gittiğinizde hamile olduğunuzu bildiklerinden emin olun. Diş hekiminizle yeni veya yedek dolguların bebeğiniz doğana kadar ertelenmesi gerekip gerekmediğini tartışın. Acil durumlar dışında hamilelik sırasında amalgam dolguların çıkarılmaması gerekir. Diş röntgenine ihtiyacınız varsa, diş röntgenlerinin çoğu karnı veya pelvik bölgeyi etkilemese bile, diş hekiminiz genellikle bebeğinizi doğurana kadar bekleyecektir.