Gebelikte Karın Ağrısı

Gebelikte karın ağrıları veya krampları yaygındır. Genellikle endişelenecek bir şey değildirler, ancak bazen kontrol edilmesi gereken daha ciddi bir şeyin işareti olabilirler. Ağrının hafif olup olmadığı ve pozisyon değiştirdiğinizde, dinlendiğinizde, dışkı yaptığınızda veya gaz çıkardığınızda geçip geçmediği önemlidir. Karın ağrınız varsa ve endişeleniyorsanız, ebenizi veya doğum hastanesini arayın. Künt veya batıcı olabilen zararsız mide ağrıları şunlardan kaynaklanabilir:

- Bağ ağrısı (bağlar büyüyen rahminizi desteklemek için gerildiği için genellikle "büyüyen ağrılar" olarak adlandırılır) - bu, karnınızın bir tarafında keskin bir kramp gibi hissedebilir

- Hamilelikte yaygın olan kabızlık

- Gaz çıkarmada güçlük

Karın ağrınız ve aşağıdaki bulgulardan herhangi biri birlikteyse hemen doktorunuza muayene olun:

- Kanama veya lekelenme

- Düzenli kramplar veya sertleşmeler

- Alışılmadık vajinal akıntı

- Bel ağrısı

- İdrar yaparken ağrı veya yanma

- Ağrı şiddetliyse veya 30 ila 60 dakika dinlendikten sonra geçmiyorsa

Bunlardan herhangi biri, acil olarak kontrol edilmesi veya tedavi edilmesi gereken bir şeyin semptomları olabilir.

Mide ağrısına neden olabilecek ve acilen kontrol edilmesi gereken durumlar şunlardır:

1) Dış gebelik

Bu, döllenmiş bir yumurtanın rahmin dışına, örneğin bir fallop tüpüne yerleşmesidir. Hamilelik devam edemez. İlaç veya ameliyatla sonlandırılması gerekir. Semptomlar tipik olarak hamileliğin 4 ila 12 haftası arasında ortaya çıkar ve şunları içerebilir:

- Karın ağrısı ve kanama

- Omzunun ucunda ağrı

- Dışkı yaparken veya idrar yaparken rahatsızlık

2) Düşük

24. gebelik haftasından önce kramp ağrıları ve kanamalar bazen düşük veya düşük yapma tehdidi olabilir.

3) Preeklampsi

Kaburgaların hemen altında ağrı, büyüyen bebek ve kaburgaların altından yukarı iten rahim nedeniyle hamileliğin ilerleyen dönemlerinde yaygındır. Ancak bu ağrı özellikle sağ tarafta kötü veya kalıcı ise, bazı hamile kadınları etkileyen preeklampsi (gebelikte yüksek tansiyon) belirtisi olabilir. Genellikle 20 hafta sonra veya bebek doğduktan hemen sonra başlar. Diğer preeklampsi semptomları şunları içerir:

- Şiddetli başağrısı

- Görme problemleri

- Aşırı şişmiş ayaklar, eller ve yüz

Hastanede izlenmeniz gerekir.

4) Erken doğum

37 haftadan daha küçük gebelik haftasındaysanız ve düzenli olarak karın krampları veya kasılmaları yaşıyorsanız, ebenizi arayın. Bu erken doğumun bir işareti olabilir ve hastanede izlenmeniz gerekir.

5) Plasenta Dekolmanı

Bu, plasentanın rahim duvarından ayrılmaya başlamasıdır, genellikle kanamaya ve kasılma ağrısı gibi gelip gitmeyen sürekli şiddetli ağrıya neden olur. Bazen acil bir durumdur çünkü plasentanın bebeğinizi düzgün bir şekilde destekleyemeyebileceği anlamına gelir. Sizin ve bebeğinizin kontrol edilebilmesi için hastaneye gitmelisiniz.

6) İYE (idrar yolu enfeksiyonu)

İYE'ler hamile kadınlarda yaygındır ve genellikle kolayca tedavi edilebilir. Karın ağrısına ve bazen, ancak her zaman değil, idrar yaparken ağrıya neden olabilirler.