Gebelikte Yorgunluk ve Uyku Sorunları

Hamilelikte yorgun hissetmek normal midir?

Hamilelik sırasında, özellikle ilk 12 haftada kendinizi yorgun, hatta bitkin hissetmek yaygındır. Bu dönemdeki hormonal değişiklikler sizi yorgun, mide bulantılı ve duygusal hissettirebilir. Tek çözüm olabildiğince dinlenmektir. Gün boyunca ayaklarınız yukarıda olacak şekilde oturmak için zaman ayırın ve meslektaşlarınızdan ve ailenizden gelecek her türlü yardım teklifini kabul edin.

Yorgunluk ve halsizlik kendinizi halsiz hissetmenize neden olabilir. Fiziksel sağlığınıza dikkat etmeye çalışın - sağlıklı bir diyet uyguladığınızdan ve bol bol dinlenip uyuduğunuzdan emin olun. Hamileliğin ilerleyen dönemlerinde, taşıdığınız fazla kilo nedeniyle kendinizi yorgun hissedebilirsiniz. Bol bol dinlendiğinizden emin olun.

Karnınız büyüdükçe, iyi bir gece uykusu uyuyabilmek zor olabilir. Uzanmanın rahatsız edici olduğunu veya tuvaleti çok kullanmanız gerektiğini fark edebilirsiniz. Yorgun hissetmek size veya bebeğinize zarar vermez, ancak özellikle insanlara hamileliğinizi anlatmadan önceki ilk günlerde hayatı daha da zorlaştırabilir.

Hamilelik sırasında garip rüyalar

Bebekle, doğum sancılarıyla ve doğumla ilgili garip rüyalar veya kabuslar görebilirsin. Bu normaldir. Partnerinizle veya ebenizle bunlar hakkında konuşmak yardımcı olabilir. Unutmayın, bir şeyi hayal ediyor olmanız onun olacağı anlamına gelmez. Rahatlama ve nefes alma teknikleri, hissedebileceğiniz herhangi bir endişeyi azaltmada yardımcı olabilir.

Büyük karın dostu uyku pozisyonları

Uyumak için en güvenli pozisyon, yan dönerek, sol veya sağ tarafınızdır. Araştırmalar, 28 haftadan sonra sırt üstü uykuya dalmanın ölü doğum riskini ikiye katlayabileceğini gösteriyor. Bu bebeğe kan ve oksijen akışı ile ilgili olabilir. Sırt üstü uyanırsanız endişelenmeyin. Sırt üstü uyanırsanız, dönüp tekrar yan yatabilirsiniz. Karnınızı yastıklarla desteklemeyi ve dizlerinizin arasına bir yastık koymayı deneyebilirsiniz.

Hamilelikte uyku ilaçları

Uyuyamıyorsanız sizi rahatsız etmesine izin vermemeye çalışın ve bebeğinize zarar vereceğinden endişelenmeyin - olmayacak. Mümkünse, gün içinde kestirin ve hafta içi bazı günler daha erken yatın. Kafein uyumayı zorlaştırabileceğinden akşamları çay, kahve veya kolalı içeceklerden kaçının.

Uykusuz kalmamak için yatmadan önce rahatlamaya çalışın. Gevşeme teknikleri de yardımcı olabilir, ebenizden tavsiye isteyin. Doğum öncesi dersleriniz size bazı teknikler öğretebilir veya hamilelik rahatlama CD'si veya DVD'si kullanabilirsiniz.

Doğum öncesi yoga veya pilates sınıfına katılabilirsiniz. Eğitmenin hamile olduğunuzu bildiğinden emin olun. Egzersiz daha az yorgun hissetmenize yardımcı olabilir, bu nedenle gün içinde yorgun hissetseniz bile öğle yemeğinde yürüyüş veya yüzmeye gitmek gibi bazı aktiviteler yapmaya çalışın. Uykusuzluk sizi rahatsız ediyorsa, eşinizle, bir arkadaşınızla, doktorla veya ebeyle konuşun.

Gebelikte uykusuzluğun tıbbi nedenleri

Bazen uykusuzluk - diğer semptomlarla birlikte - bir depresyon belirtisi olabilir. Umutsuz hissetmek ve eskiden keyif aldığınız şeylere ilginizi kaybetmek gibi diğer depresyon belirtilerinden herhangi birine sahipseniz, doktorunuzla veya ebeyle konuşun.