Gebelikte Vajinal Akıntı

Hamile olsun ya da olmasın tüm kadınlar ergenlikten bir veya iki yıl önce başlayıp menopozdan sonra biten bir miktar vajinal akıntı yaşarlar. Zaman zaman akıntınız değişir. Genellikle adet döneminizden hemen önce artar. Hamileyken, eskisinden daha fazla akıntı olması normaldir. Tüm kadınlarda sağlıklı vajinal akıntı genellikle ince, berrak veya süt beyazıdır ve kötü kokmamalıdır.

Vajinal akıntınız varsa aşağıda tarif edildiği gibiyse doktora başvurun:

- Hoş olmayan veya kötü kokuyorsa

- Yeşil veya koyu sarıysa

- Vajinanızın etrafında kaşıntılı veya ağrılı hissediyorsanız

- İdrar yaparken yanma veya ağrı oluyorsa

Bunlardan herhangi biri vajinal enfeksiyonun belirtisi olabilir. Hamileyken herhangi bir vajinal kanamanız olursa veya kanlı akıntı olursa derhal ebeniz veya doktorunuzla iletişime geçin.

Gebelikte vajinal akıntı olması normal midir?

Evet. Hemen hemen tüm kadınların hamilelikte daha fazla vajinal akıntısı olur. Bu normaldir ve vajinadan rahme giden herhangi bir enfeksiyonun önlenmesine yardımcı olur.

Hamileliğin sonlarına doğru akıntı miktarı daha da artar. Hamileliğin son haftasında, yapışkan, jöle benzeri pembe mukus tıkacı akıntıyla gelebilir. Buna "nişan" denir ve hamilelik sırasında rahim ağzınızda bulunan mukus tıkacı düştüğünde olur. Bu, vücudun doğuma hazırlanmaya başladığının bir işaretidir.

Hamilelikte pamukçuk

Pamukçuk, alışılmadık vajinal akıntıya neden olabilen bir enfeksiyondur. Hamileyken pamukçuk olursanız, kolayca tedavi edilebilir - ebeniz veya doktorunuzla konuşun. Pamukçuk şunlara neden olabilir:

- Genellikle beyaz olan (süzme peynir gibi) ve genellikle kokmayan artan vajinal akıntı

- Vajina çevresinde kaşıntı ve tahriş

Hamileyken kullanmamanız gereken bazı pamukçuk ilaçları olduğundan, pamukçuk olduğunu düşünüyorsanız her zaman doktorunuzla, eczacınızla veya ebeyle konuşun.

Pamuklu bol iç çamaşırı giyerek pamukçuk oluşumunu önlemeye yardımcı olabilirsiniz ve bazı kadınlar parfümlü sabun veya parfümlü banyo ürünlerinden kaçınmanın yardımcı olduğunu düşünmektedir.