Gebelikte Baş Ağrısı

Bazı hamile kadınlar çok fazla baş ağrısı çektiğini fark eder. En sık gebeliğin erken döneminde görülür ve genellikle son 6 ayda tamamen düzelir veya tamamen durur. Bebeğinize zarar vermezler ama sizin için rahatsız olabilirler.

Baş ağrıları bazen preeklampsinin bir belirtisi olabilir, bazı hamile kadınları etkileyen bir durumdur, genellikle gebeliğin yaklaşık 20 haftasından itibaren veya bebek doğduktan hemen sonra oluşur. Preeklampsi, takip ve tedavi edilmezse ciddi komplikasyonlara yol açabilir.

Baş ağrısı ile aşağıdaki durumlardan herhangi biri birlikteyse hemen ebenizi veya doğum biriminizi arayın:

- Şiddetli baş ağrısı

- Bulanık görme veya yanıp sönen ışıklar görme gibi görme sorunları

- Kaburgalarının hemen altında ağrı

- Kusma

- Yüzünüzün, ellerinizin, ayaklarınızın veya ayak bileklerinizin şişmesinde ani bir artış

Bunlardan herhangi biri preeklampsi belirtisi olabilir ve kontrol edilmesi gerekir.

Hamilelikte baş ağrısı tedavisi

Parasetamol, hamileyseniz veya emziriyorsanız güvenle kullanılabilecek tek ağrı kesicidir. Pek çok hamile ve emziren kadın tarafından, anne veya bebekte hiçbir zararlı etkisi olmaksızın alınmıştır. Bununla birlikte, güvenlik için, hamilelikte veya emzirirken parasetamol alırsanız, mümkün olan en kısa süre kullanın. Ne kadar parasetamol ve ne kadar süreyle alabileceğiniz konusunda eczacınızdan, ebenizden veya aile doktorunuzdan tavsiye alabilirsiniz.

Hamilelikte kaçınmanız gereken bazı ağrı kesiciler vardır. Örneğin kodein içerenler ve ibuprofen gibi steroidal olmayan antiinflamatuar ilaçlar (NSAID'ler).

Baş ağrılarını önlemeye ve tedavi etmeye yardımcı olmak için yaşam tarzınızda değişiklikler de yapabilirsiniz:

- Dehidrasyonu önlemek için bol sıvı tüketin

- Yeterince uyuyun

- Dinlenin ve rahatlayın - örneğin bir hamilelik yoga dersi deneyebilirsiniz