Gebelikte Sırt ve Bel Ağrısı

Hamilelik sırasında özellikle erken dönemlerde sırt ağrısı veya bel ağrısı çekilmesi çok yaygındır. Hamilelik sırasında, vücudunuzdaki bağlar doğal olarak yumuşar ve sizi doğuma hazırlamak için esner. Bu, belinizin ve pelvisinizin eklemlerini zorlayarak sırt ağrısına neden olabilir.

Hamilelikte sırt ağrısını önlemek ve hafifletmek

Şu ipuçlarını deneyin:

- Dizlerinizi bükün ve yerden bir şey kaldırırken sırtınızı dik tutun

- Ağır nesneleri kaldırmaktan kaçının

- Omurganızı bükmekten kaçınmak için döndüğünüzde ayaklarınızı hareket ettirin

- Kilonuzu eşit olarak dağıtmak için düz ayakkabılar giyin

- Alışveriş yaparken 2 torba arasındaki ağırlığı dengelemeye çalışın

- Sırtınızı dik tutun ve otururken iyi destekleyin - annelik destek yastıkları alın

- Özellikle hamileliğin ilerleyen dönemlerinde yeterince dinlenin

- Masaj veya ılık banyo iyi gelir

- Sizi doğru şekilde destekleyen bir yatak kullanın - gerekirse daha sert hale getirmek için yumuşak bir yatağın altına bir parça tahta koyabilirsiniz

- Bir pilates veya egzersiz grubuna katılın

Hamileyken sırt ağrısını hafifletmek için alerjiniz yoksa parasetamol alabilirsiniz. Her zaman paket üzerindeki talimatları izleyin.

Hamilelikte sırt ağrısı için ne zaman yardım almalı?

Sırt ağrınız çok şiddetliyse, aile doktorunuz veya ebenizle konuşun. Sizi hastanenizdeki bir obstetrik fizyoterapiste sevk edebilirler, o da size tavsiyelerde bulunabilir ve bazı yararlı egzersizler önerebilir.

Aşağıdaki durumlarda doktorunuza veya ebenize acilen başvurun. Sırt ağrınız varsa ve:

- İkinci veya üçüncü üç aylık döneminizde iseniz - bu erken doğumun bir işareti olabilir

- Ayrıca ateş, vajinanızda kanama veya idrar yaparken ağrı varsa

- Bir veya daha fazla yanınızda ağrı var (kaburgalarınızın altında)

Hamilelikte sırt ağrısını hafifletmek için egzersizler

Bu nazik egzersiz, hamilelikte sırt ağrısını hafifletebilen mide (karın) kaslarını güçlendirmeye yardımcı olur:

1) Dizleriniz kalça altında, eller omuzların altında, parmaklar öne bakacak şekilde ve sırtınızı düz tutmak için karın yukarı kaldırılmış şekilde dört ayak üzerinde durun.

2) Karın kaslarınızı içeri çekin ve sırtınızı tavana doğru kaldırın, başınızın ve kalçanızın hafifçe gevşemesine izin verin - dirseklerinizin kilitlenmesine izin vermeyin ve sadece sırtınızı rahatça hareket ettirebildiğiniz kadar hareket ettirin.

3) Birkaç saniye belinizi yukarıda tutun, ardından yavaşça ilk konuma geri dönün - sırtınızı çok bükmemeye dikkat edin, bel ve sırt her zaman düz, nötr bir konuma dönmelidir.

4) Bunu yavaşça ve ritmik olarak 10 kez yapın, kaslarınızın daha sıkı çalışmasını ve sırtınızı daha iyi hareket ettirmesini sağlayın.

Yüzmek, nitelikli bir eğitmenle doğum öncesi yoga veya aquanatal dersleri (suda hafif egzersiz dersleri) yapmak da sırtınızı daha iyi desteklemek için kaslarınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir.