Gebelikte Grip Aşısı

Hamileliğin hangi aşamasında olurlarsa olsunlar tüm hamile kadınların grip aşısı olması önerilir.

Hamile kadınlara neden grip aşısı yaptırmaları tavsiye edilir?

Grip aşısı hem sizi hem de bebeğinizi korumaya yardımcı olacaktır. Gebe kadınların, özellikle gebeliğin sonraki aşamalarında grip olurlarsa komplikasyon geliştirme olasılığının daha yüksek olduğuna dair iyi kanıtlar vardır.

Gribin en yaygın komplikasyonlarından biri, ciddileşip pnömoniye dönüşebilen bir göğüs enfeksiyonu olan bronşittir. Hamileyken grip olursanız, bebeğinizin erken doğmasına veya düşük kilolu olmasına neden olabilir ve hatta ölü doğum veya ölüme bile yol açabilir.

Grip aşısı hamilelikte güvenli midir?

Evet. Çalışmalar, ilk birkaç haftadan beklenen doğum tarihinize kadar gebeliğin herhangi bir aşamasında grip aşısı yaptırmanın güvenli olduğunu göstermiştir. Hamileyken grip aşısı olan kadınlar da bebeklerine hayatlarının ilk birkaç ayı boyunca bir miktar koruma sağlar. Emziren kadınların grip aşısı olması da güvenlidir.

Grip aşısını ne zaman yaptırmalıyım?

Grip aşısı yaptırmak için en iyi zaman, grip dolaşımına başlamadan önceki sonbahardır. Bu sefer kaçırdıysanız, grip aşısını kışın ilerleyen saatlerinde yaptırabilirsiniz, ancak en iyisi daha erken yaptırmaktır. Grip mevsiminin ilerleyen zamanlarında hamile olduğunuzu fark ederseniz endişelenmeyin - aşıyı henüz yaptırmadıysanız yaptırabilirsiniz.

Grip aşısını nasıl yaptırırım?

Grip aşısını nereden alabileceğinizi öğrenmek için ebeniz veya aile doktorunuzla görüşün. Eylül ayında aşı hazır olduktan sonra mümkün olan en kısa sürede aşı olmak iyi bir fikirdir. Bazı bölgelerde ebeler doğum öncesi kliniğinde grip aşısı yapabilirler. Diğerlerinde, bir aile doktoru muayenehanesinde randevuya ihtiyacınız olacaktır.

Geçen yıl grip aşısı oldum, şimdi tekrar yaptırmam gerekir mi?

Evet, çünkü gribe neden olan virüsler her yıl değişiyor. Bu durum, bu yıl grip (ve aşının) geçen yıldan farklı olabileceği anlamına geliyor. Geçen yıl grip aşısı yaptırdıysanız ya hamile olduğunuz için ya da savunmasız bir grupta olduğunuz için, bu yıl tekrar yaptırmanız gerekir.

Grip aşısı bende gribe neden olur mu?

Hayır. Aşı herhangi bir canlı virüs içermez, bu nedenle gribe neden olamaz. Bazı insanlar birkaç gün sonra hafif bir ateş ve ağrıyan kaslara sahip olurlar ve enjeksiyon yerinde ağrı hissedebilirsiniz.

Boğmaca aşısıyla aynı anda grip aşısı yaptırabilir miyim?

Evet, boğmaca aşısıyla aynı anda grip aşısı yaptırabilirsiniz, ancak her ikisini de aynı anda yapabilmeniz için grip aşınızı geciktirmeyin. Hamile kadınlar, gebeliğin herhangi bir aşamasında grip nedeniyle ciddi hastalık riski altındadır, bu nedenle mümkün olan en kısa sürede grip aşısı yaptırmanız gerekir. Boğmacaya karşı aşı olmak için en iyi zaman 16 haftadan 32 haftaya kadardır. Herhangi bir nedenle aşıyı kaçırırsanız, doğuma başlayana kadar yine de yaptırabilirsiniz.

Hamileyim ve grip olduğumu düşünüyorum. Ne yapmalıyım?

Mümkün olan en kısa sürede bir doktor ile konuşun. Gribiniz varsa, yardımcı olabilecek veya komplikasyon riskinizi azaltabilecek, alabileceğiniz reçeteli bir ilaç vardır, ancak semptomlar ortaya çıktıktan hemen sonra alınması gerekir.