Gebelikte Vajinal Kanama

Hamilelik sırasında kanama nispeten yaygındır ve her zaman bir sorun olduğu anlamına gelmez - ancak bu durum bir tehlike işareti de olabilir. Vajinanızdan herhangi bir kanama gelirse ebenize veya doktorunuza bu durumu danışın.

Erken gebelikte kanamanın nedenleri

1. İmplantasyon kanaması

Hamileliğin erken döneminde, "lekelenme" adı verilen zararsız hafif kanamalar yaşayabilirsiniz. Bu, gelişmekte olan embriyonun kendisini rahminizin duvarına yerleştirdiği zamandır. Bu tür kanamalar genellikle adet döneminizin geldiği zaman civarında olur.

2. Servikal değişiklikler

Hamilelik rahim ağzında değişikliklere neden olabilir ve bu bazen kanamaya neden olabilir - örneğin seks sonrası.

3. Düşük veya ektopik gebelik

Hamileliğin ilk 12 haftasında vajinal kanama, düşük veya dış gebelik belirtisi olabilir. Ancak hamileliğin bu aşamasında kanayan pek çok kadın normal ve başarılı hamileliklere devam etmektedir.

4. Düşük

Hamilelik 20. haftadan önce biterse buna düşük denir. Her 5 gebelikten 1'i bu şekilde sona erer.

Birçok erken düşük (14 haftadan önce) bebekte bir sorun olduğu için olur. Hormon veya kan pıhtılaşma sorunları gibi başka düşük yapma nedenleri de olabilir.

Düşüklerin çoğu hamileliğin ilk 12 haftasında (3 ay) meydana gelir ve ne yazık ki çoğu önlenemez.

Diğer düşük belirtileri şunları içerir:

- Alt karın bölgesinde kramp ve ağrı

- Vajinanızdan bir akıntı veya sıvı gelmesi

- Vajinanızdan bir doku boşalması, parça gelmesi

- Meme hassasiyeti ve bulantı gibi hamilelik belirtilerinin kesilmesi

Kanamanız veya yukarıdaki belirtilerden herhangi biri varsa, ebeniz veya doktorunuzla iletişime geçin.

5. Dış gebelik

Ektopik gebelik, döllenmiş bir yumurtanın rahmin dışına, örneğin fallop tüpüne yerleşmesidir. Kanamaya neden olabilir ve tehlikelidir çünkü döllenmiş yumurta rahim dışında düzgün bir şekilde gelişemez. Bir ameliyatla veya ilaçlarla müdahale edilmesi gerekir.

Ektopik gebeliğin semptomları, gebeliğin 4 ila 12 haftaları arasında gelişme eğilimindedir, ancak daha sonra da olabilir.

Diğer dış gebelik belirtileri şunları içerebilir:

- Bir tarafta alt karın ağrısı

- Vajinal kanama veya kahverengi, sulu bir akıntı

- Omzunun ucunda ağrı

- İdrar veya dışkı yaparken rahatsızlık

Bununla birlikte, bu belirtiler mutlaka ciddi bir sorunun işareti değildir. Bazen mide ağrısı gibi başka şeylerden kaynaklanabilirler, ancak ebeniz veya doktorunuz tarafından kontrol edilmeleri gerekir.

Hamileliğin geç dönemlerinde kanama nedenleri

1. Servikal değişiklikler

Bunlar özellikle cinsel ilişkiden sonra kanamaya neden olabilir.

2. Vajinal enfeksiyonlar

Ebe veya doktorunuz muayene eder ve tedaviyi sizinle görüşebilir.

3. Nişan

Hamilelik sırasında rahim ağzında bulunan mukus tıkacının, rahim ağzı doğum eylemi için hazırlandığı zaman çıkmasıdır. Kasılmalar başlamadan birkaç gün önce veya doğum sırasında ortaya çıkabilir.

4. Plasental ayrılma

Plasentanın rahim duvarından uzaklaşmaya başladığı ciddi bir durumdur. Plasental ayrılma genellikle mide ağrısına neden olur ve kanama olmasa bile meydana gelebilir.

5. Alt segment yerleşimli plasenta (plasenta previa)

Plasentanın rahmin alt kısmına, rahim ağzına yakın veya onu örten bir yere yerleşmesidir. Alt segment yerleşimli bir plasentadan kaynaklanan kanama çok ağır olabilir ve sizi ve bebeğinizi riske atabilir. Acil tedavi için hastaneye gitmeniz tavsiye edilebilir ve genellikle sezaryen tavsiye edilir.

6. Vasa previa

Bu, bebeğin kan damarlarının rahim ağzını kaplayan zarlardan geçtiği nadir bir durumdur. Sularınız geldiğinde bu damarlar yırtılabilir ve vajinal kanamaya neden olabilir. Bebek yaşamını tehdit eden miktarda kan kaybedebilir.

Hamilelikte kanamanın nedenini bulmak

Kanamaya neyin sebep olduğunu bulmak için, hormon seviyenizi kontrol etmek için vajinal veya pelvik muayene, ultrason taraması veya kan testleri yaptırmanız gerekebilir.

Doktorunuz ayrıca size kramp, ağrı ve baş dönmesi gibi diğer semptomları da soracaktır. Bazen kanamaya neyin sebep olduğunu bulmak mümkün olmayabilir.

Belirtileriniz şiddetli değilse ve bebeğiniz bir süre doğmamışsa, izleneceksiniz ve bazı durumlarda gözlem için hastanede tutulacaksınız.

Hastanede ne kadar kalmanız gerektiği kanamanın nedenine ve kaç haftalık hamile olduğunuza bağlıdır.

Hastanede olmak, personelin size ve bebeğinize göz kulak olmasını sağlar, böylece başka sorunlar olursa hızlı hareket edebilirler.