Doğuştan Kalp Hastalığı ve Gebelik

1.000 bebekten yaklaşık 8'i kalplerinde bir sorunla doğar. Bu bazen kalp anormalliği, doğuştan kalp hastalığı veya doğuştan kalp kusuru olarak adlandırılabilir. Bu bebeklerin çoğu hayatta kalır, yetişkinliğe ulaşır ve kendileri de çocuk sahibi olabilirler.

Eğer bir kalp anormalliği ile doğduysanız ve bunu düzeltmek için başarılı bir ameliyat geçirdiyseniz, bu tamamen iyileştiğiniz anlamına gelmez. Muhtemelen kalpte bir miktar yara izi mevcuttur ve bu sizi enfeksiyonlara veya düzensiz kalp atışına daha yatkın hale getirebilir.

Doğuştan kalp hastalığı olan birçok kadın başarılı bir hamilelik geçirir, ancak hamilelik kalbinizi önemli ölçüde zorlar. Bu durum sorunlara yol açabilir, bu nedenle hamile kalmadan önce veya hamile olduğunuzu öğrenir öğrenmez doktorunuzla konuşun.

Bir kalp uzmanına (kardiyolog) muayene olun

Kalp problemiyle doğduysanız ve bebek sahibi olmayı planlıyorsanız, hamile kalmadan önce kardiyoloğunuzla konuşun. Bebek veya çocukken doğuştan kalp hastalığı tedavisi gören bazı kadınlar, uzun yıllardır bir kalp uzmanı görmemiş olabilir ve düzenli kontrollerin önemli olduğunun farkında olmayabilir. Bir kardiyoloğunuz yoksa, bir aile doktorundan sizi birine sevk etmesini isteyin.

- Doktorunuz sizinle şu konularda konuşabilir:

1. Aldığınız herhangi bir ilacın hamilelikte ayarlanması gerekip gerekmediği

2. Kalp rahatsızlığınız hamileliğinizi nasıl etkileyebilir?

3. Hamilelik kalp rahatsızlığınızı nasıl etkileyebilir

- Doktorunuzla konuşana kadar ilacınızı almayı bırakmayın.

Hamilelikte bakımınız

Ekip temelli bakım için bir hastane doğum birimine yönlendirileceksiniz (ekipte bir kardiyolog, doğum uzmanı ve ebe bulunacaktır). Bölgenizde varsa, özel bir kardiyak gebelik kliniğine gidebilirsiniz.

Kardiyolog sizi değerlendirecek ve bakımınızı sizinle planlayacaktır. Doğuştan kalp hastalığının hamilelik üzerindeki etkisini tahmin etmek zordur çünkü her vaka farklıdır. Doğuştan kalp hastalığı olan bir kadın için ciddi komplikasyon olasılığı 3 risk grubunda incelenir:

1. Düşük şans - 100'de 1'den az risk (bu en yaygın risk seviyesidir)

2. Orta şans - 100'de 1 ila 10'da 1 risk

3. Yüksek şans - risk 10'da 1'den fazla

Riskinizi tahmin etmenin ve varsa hamilelik sırasında yaşayabileceğiniz komplikasyonları belirlemenin tek yolu, bir uzman tarafından dikkatli bir şekilde değerlendirilmektir. Hangi sorunların ortaya çıkabileceğini bilmek önemlidir. Ne tür bir doğuştan kalp hastalığınız olduğuna bağlı olarak, akciğerlerde sıvı, kalp yetmezliği veya aritmi (düzensiz ve / veya hızlı kalp atışı) olabilir.

Bebeğiniz

Doğuştan kalp hastalığınız bebeğinizi etkileyebilir. Annenin kalbi olması gerektiği kadar verimli pompalamıyorsa ve plasentaya ve gelişmekte olan bebeğe daha az oksijen ve besin sağlarsa bebekler daha küçük olabilir.

Bebekler erken doğabilir. Bebeğinizin normal şekilde büyümesini ve sağlıklı kalmasını sağlamak için, yaklaşık 26 haftalık hamilelikten itibaren düzenli taramalar yapılacaktır.

Sahip olduğunuz doğuştan kalp hastalığının türüne bağlı olarak, bebeğinizin durumu miras alma ihtimali vardır. Örneğin, Marfan sendromu, bu duruma sahip anneden doğan 2 çocuktan 1'ini etkiler.

Durumunuz hakkında olabildiğince çok şey bilmeniz gerekir, böylece bebeğiniz doğduğunda gerekirse özel bakım görebilir. Doğmamış bebeğinizdeki durumların tümü olmasa da çoğu hamilelik sırasında tespit edilebilir. Hamileliğinizin gelecekteki yönetimi ve bebeğinizin bakımı sizinle tartışılacak ve uzman bir çocuk kalp doktoru (pediatrik kardiyolog) bebeğiniz doğduğunda mevcut seçenekler hakkında size tavsiyede bulunacaktır.

Tedavi ve kendi kendine yönetim

Alacağınız tedavi, hangi duruma sahip olduğunuza bağlı olacaktır. Kardiyoloğunuz size özel bir doğum öncesi bakım planı sağlayacaktır. Bu, aldığınız ilaçları değiştirmeniz gerektiği anlamına gelebilir. Örneğin, ACE inhibitörleri hamilelik sırasında tavsiye edilmez. Uzmanınız bunu sizinle görüşecektir. Önce uzmanınızla konuşmadan ilacınızı almayı bırakmayın.

Hamileliğiniz sırasında, uzmanınızın size durumunuzu yönetme konusunda verdiği tavsiyelere uyun. Yüzme ve yürüme gibi düşük etkili egzersizler, sizi formda tutmak için genellikle iyi bir fikirdir, ancak her zaman ebenizle konuşun veya herhangi bir yeni egzersiz programına başlamadan önce doktorunuza başvurun.

Doğum

Sağlık ekibinizle nerede doğum yapabileceğinize dair seçeneklerinizi tartışın. Doğum ekibiniz mümkünse kalp hastalığı olan hamile kadınları destekleme deneyimi olan bir kardiyoloğu içermelidir. Hastanede doğum yapmanız tavsiye edilir.

Kalp hastalığının türüne ve şiddetine bağlı olarak, doğum eylemine neden olan prostaglandin ilaçları rahminizi aşırı uyarabileceğinden ve bunu tersine çevirmek için kullanılan ilaçlar doğuştan kalp hastalığı olan annelere verilemeyeceğinden indüksiyon önerilmez.

Annenin genel durumu kötüleşmedikçe veya bebek normal şekilde büyümediği için bebeğin erken doğması gerekmedikçe kendiliğinden doğumu (doğal olarak başlayan doğum) beklemek en iyisidir. Doğuştan kalp hastalığı olan annelere otomatik olarak sezaryen önerilmesine gerek yoktur. Bununla birlikte, ağrısız bir doğum eyleminiz olması önerilebilir, bu da epidural yapmanız gerektiği anlamına gelir ve doktorunuz doğum sırasında size yardımcı olmak için vakum kullanabilir, çünkü bu ıkınarak bebeğinizi itme zorunluluğunu ortadan kaldırır.