Koroner Kalp Hastalığı ve Gebelik

Koroner kalp hastalığı (KKH), arterlerinizin içlerinde biriken yağ birikintileri nedeniyle daralmasıdır. Bu, kan akışını kısıtlar ve anjin adı verilen göğüs ağrısına veya kalp krizine yol açabilir. Kalbinizin hamilelikte daha çok çalışması gerekir, bu nedenle kalp hastalığınız varsa doğru bakım ve desteği almanız önemlidir. Bazı kadınlar hamilelikte ilk kez kalp problemleri geliştirir.

- Uzanırken göğüs ağrınız veya nefes alma güçlüğünüz varsa ebenizi veya aile doktorunuzu arayın. Bu, kalp hastalığının bir işareti olabilir ve kontrol edilmesi gerekir.

- Sol kolunuza, boynunuza veya sırtınıza yayılan göğüs ağrısı varsa acil 112’ yi arayın. Bu bir kalp krizi belirtisi olabilir.

Hamile kalmayı planlamak

Kalp hastalığınız varsa, sağlıklı bir hamilelik sağlamanın en iyi yolu, hamile kalmadan önce doktorunuzu veya kalp uzmanınızı (kardiyolog) ziyaret etmektir. Buna hamilelik öncesi danışmanlık veya gebelik öncesi danışmanlık denir.

- Uzmanınız size şunları anlatır:

1. Kalp rahatsızlığınız hamileliğinizi nasıl etkileyebilir?

2. Hamilelik kalp rahatsızlığınızı nasıl etkileyebilir?

3. İlacınız hakkında bilgiler - size ve bebeğinize yönelik riskleri en aza indirmek için ilacınızı durdurmak veya başka bir ilaca geçmek önerilebilir.

- Bazı ilaçları almayı bırakmanız mümkün değilse, doktorunuz hamileliğiniz sırasında bu tedaviye bağlı herhangi bir sorunun olasılığını tartışabilir.

- Öncelikle doktorunuza veya kardiyoloğunuza danışmadan ilaç almayı bırakmayınız.

Aspirin

Durumunuz için aspirin alıyorsanız, hamilelik sırasında devam etmeniz güvenlidir.

Stent

Atardamarlarınızın daralmasını veya tıkanmasını önlemek için stentiniz varsa, kardiyoloğunuzla görüşmeniz gerekir. Hamilelik stenti nasıl etkileyebilir ve stentin tıkanmadığından emin olmak için hamilelikte stenti yönetmenin en iyi yolu nedir diye kardiyoloğunuz size anlatacaktır.

Hamileliğe hazırlanmak

Hamileliğe şu şekilde hazırlanabilirsiniz:

1. Aşırı kiloluysanız kilo vermek

2. Sigara içmemek

3. Kan basıncınızı iyi kontrol altında tutmak

Gebelikte KKH'nin sorunları nelerdir?

KKH'li kadınlar için ana risk, hamilelik sırasında kalp krizi geçirmeleridir. Gebelikte kalp hastalığı nadirdir, ancak kadınların gebelikte ölmelerinin önde gelen nedenidir.

Bebeğinize herhangi bir zarar gelme olasılığı bilinmemekle birlikte, KKH'niz için alabileceğiniz bazı ilaçlar veya diyabet veya yüksek tansiyon gibi ilgili durumlar bebeğinizi etkileyebilir.

- KKH geliştirme şansı daha yüksek olan kadınlar:

1. Sigara içenler

2. Fazla kilolu olanlar

3. Ailede erken KKH öyküsü varsa - babanıza veya erkek kardeşinize 55 yaşından önce KKH teşhisi konulduysa veya annenize veya kız kardeşinize 65 yaşından önce teşhis konulduysa

4. Diyabet varsa

5. Yüksek tansiyonunuz varsa

6. Daha yaşlıysanız - yaşlandıkça kalp hastalığı geliştirme olasılığınız artar

Bunlardan ne kadar fazlasına sahip olursanız, kalp hastalığına yakalanma olasılığınız o kadar artar.

Hamilelikte bakımınız

Hamileliğiniz sırasında, bir hastanenin doğum ünitesinde bir kadın doğum uzmanı ve bir kardiyolog gözetiminde olmalısınız. Özellikle KKH'niz diyabet veya yüksek tansiyon gibi diğer durumlarla ilgiliyse, daha sık doğum öncesi kontroller yaptırmayı bekleyebilirsiniz. Tüm randevularınıza katıldığınızdan emin olun veya iptal etmeniz gerekirse yeniden planlayın.

- Hamileyken şunları yapmalısınız:

1. Dengeli beslenin - gebelikte sağlıklı beslenme ve hamilelikte kaçınılması gereken yiyecekler hakkında daha fazla bilgi edinin

2. Kilonuzu kontrol edin

3. Egzersiz yapın - ancak herhangi bir yeni egzersize başlamadan önce ebeniz veya aile doktorunuzla konuşun

4. Sigara içmeyi bırak

Doğum

Sağlık ekibinizle nerede doğum yapabileceğinize dair seçeneklerinizi tartışın. Bu ekip, kalp hastalığı olan hamile kadınları destekleme konusunda tecrübeli bir kalp uzmanını içermelidir. Hastanede doğum yapmanız tavsiye edilir.