Doğum İndüksiyonu

Doğumun indüksiyonu, doğumun yapay olarak başlatılmasıdır. Yaklaşık her 10 doğumdan 1'i yapay olarak başlatılır. Bazen bebeğiniz gecikmişse veya sizin veya bebeğinizin sağlığı için herhangi bir risk varsa, doğum sancıları başlatılabilir. Örneğin yüksek tansiyon gibi bir sağlık sorununuz varsa veya bebeğiniz büyümüyorsa olabilir.

İndüksiyon genellikle önceden planlanacaktır. Avantaj ve dezavantajları doktorunuz ve ebenizle tartışabilecek ve doğumunuzun neden başlatılması gerektiğini düşündüklerini öğrenebileceksiniz. Doğumunuzun tetiklenip tetiklenmemesi sizin seçiminizdir.

Hamileliğiniz 42 haftadan uzun sürerse ve doğum eyleminizi başlatmamaya karar verirseniz, bebeğinizin sağlığını kontrol etmek için size daha sık takip önerilir.

Normalden uzun süren hamilelik nedir?

Önce bazı tanımları netleştirelim:

-        Miad (Term): 37 haftadan 42 haftaya kadardır.

-        Günün geçmesi: Hamilelik, tarihinin ötesinde devam ediyor, yani 40 haftanın üzerindedir.

-        Miad aşımı (Post-term): Hamilelik termin ötesinde devam etti, yani. 42+ hafta.

Dünya Sağlık Örgütü'nün “uzun süreli hamilelik” tanımı, 42 haftanın ötesinde devam eden bir hamileliktir, yani miad aşımıdır. Bununla birlikte, indüksiyon genellikle bir hamilelik "uzamasını" önlemek amacıyla gün geçmesi durumunda, yani 40+ haftada sunulur. Bu nedenle, çok az kadın uzun süreli bir hamilelik yaşar. Avustralya'da hamileliklerin sadece %0,6'sı 42 haftanın ötesinde devam eder.

Uzamış bir hamilelik fikri, tüm kadınların bebeklerine aynı süre boyunca doğal olarak hamile kaldıklarını varsayar. Bununla birlikte, genetik farklılıkları bir kadın için "normal" bir gebelik süresinin ne olduğunu etkileyebileceği görülüyor. Örneğin, Morken, Melve ve Skjaerven (2011) “kuşaklar arasında uzun süreli gebeliğin tekrarlaması ile ilgili ailesel bir faktör bulunduğunu ve hem anne hem de babanın bu faktöre katkıda bulunduğunu” bulmuştur. Bu nedenle, ailenizdeki kadınların 42 hafta boyunca hamileliği devam ederse, sizde de bu durum olabilir. Gebelik süresi diyet gibi faktörlerden de etkilenebilir (McAlpine ve ark. 2016).

Doğum eyleminin başlamasına muhtemelen, akciğerleri olgunlaştıkça amniyotik sıvıya sürfaktan proteini ve trombosit aktive edici faktör salgılayan bebek neden olur (Mendelson 2009; Science Daily). Bu, annenin rahminde doğumu başlatan inflamatuar bir yanıtla sonuçlanır.

Neden indüksiyon yapılır?

- Gününüz geçtiyse

- Suyunuz erken geldiyse

- Sağlık probleminiz varsa

- Bebeğiniz gelişmiyorsa

1. Gününüz geçtiyse

Bebek için daha yüksek ölü doğum veya problem riski olacağından, 42 haftaya kadar doğal olarak doğuma başlamazsanız, indüksiyon önerilecektir.

2. Suyunuz erken geldiyse

Suyunuz doğum başlamadan 18-24 saatten fazla bir süre önce kırılırsa, siz ve bebeğiniz için artan enfeksiyon riski vardır. Suyunuz 34 hafta sonra gelirse, indüksiyon veya hamile yönetimi seçeneklerine sahip olacaksınız. Bekleme yönetimi, sağlık uzmanlarınızın durumunuzu ve bebeğinizin iyiliğini izlemesi ve her ikiniz için güvenli olduğu sürece hamileliğiniz doğal olarak ilerleyebilmesidir.

3. Sağlık durumunuz kötüyse

Diyabet, yüksek tansiyon veya gebeliğin intrahepatik kolestazı gibi bebeğinizi daha erken doğurmanın daha güvenli olacağı anlamına gelen bir durumunuz varsa size bir indüksiyon önerilebilir.

4. Bebeğiniz gelişmiyorsa

Bebeğinizin gelişmesinin durması onun sıkıntıda olduğu anlamına gelebilir. Bebeğiniz 37 haftadan daha erken doğarsa, prematüre olmakla ilgili sorunlara karşı savunmasız olabilir. Suyunuz 34. haftadan önce gelirse, sadece sizin ve bebeğiniz için çok gerekliyse size indüksiyon teklif edilir.

Membran (zar) sıyrılması

Doğumu başlatmadan önce, emeği getirmek için servikal sıyırma olarak da bilinen bir membran sıyırması önerilecektir. Membran sıyırması yapmak için, ebe veya doktorunuz bir vajinal muayene sırasında parmağını rahim ağzınızın etrafında gezdirir. Bu hareket, bebeğinizi çevreleyen amniyotik kesenin zarlarını rahim ağzınızdan ayırır. Bu ayrılık, doğum sancınızı başlatabilecek hormonları (prostaglandinler) serbest bırakır. Membran sıyrılması acı vermez, ancak daha sonra biraz rahatsızlık veya hafif kanama olabilir. Membran sıyrılırken suyunuz gelebilir. Membran sıyrılmasından sonra doğum başlamazsa, doğum eyleminin indüksiyonla başlatılması teklif edilir.

İndüksiyon her zaman bir hastanedeki doğum ünitesinde gerçekleştirilir. Ebeniz tarafından bakılacaksınız ve yardımlarına ihtiyacınız olursa doktorunuz hazır olacak.

Doğum indüksiyonu nasıl yapılır?

Doğum indüksiyonu yapılması için hastanenin doğum ünitesine gideceksiniz. Kasılmalar vajinanıza bir tablet veya jel yerleştirilerek başlatılabilir. Doğum eyleminin indüksiyonu, özellikle rahim ağzının tabletler veya jellerle yumuşatılması gerekiyorsa, biraz zaman alabilir. Vajinal tabletiniz veya jeliniz varsa, işe yaramasını beklerken eve gitmenize izin verilebilir.

Aşağıdaki durumlarda ebeniz veya doğum uzmanınızla iletişime geçmelisiniz:

- Kasılmalarınız başlarsa.

- 6 saat sonra herhangi bir kasılma yaşamadıysanız. 6 saat sonra kasılma yaşamadıysanız, size başka bir tablet veya jel önerilebilir.

Vajinanıza kontrollü salımlı bir peser yerleştirilmişse, etki etmesi 24 saat sürebilir. 24 saat sonra kasılmalar yaşamıyorsanız, size başka bir doz önerilebilir.

Bazen doğumu hızlandırmak için bir hormon takviyesi gerekir. Doğum başladığında normal şekilde ilerler, ancak bazen sizi doğuma sokmak 24 ila 48 saat sürebilir.

Doğum indüksiyonu nasıl hissettiriyor?

İndüklenen doğum, genellikle kendi kendine başlayan doğumdan daha ağrılıdır ve epidural isteyebilirsiniz. Doğum sırasında ağrı kesici seçenekleriniz indüklenerek kısıtlanmaz. Genellikle doğum ünitesinde bulunan tüm ağrı kesici seçeneklere erişiminiz olmalıdır. Eğer indüklenirseniz, bebeğin dışarı çıkmasına yardımcı olmak için forseps veya vakumun kullanıldığı yardımlı bir doğum yapma olasılığınız daha yüksektir.

Doğum indüksiyonu işe yaramazsa

İndüksiyon her zaman başarılı değildir ve doğum başlamayabilir. Doğum uzmanınız ve ebeniz durumunuzu ve bebeğinizin sağlığını değerlendirecek ve size başka bir indüksiyon veya sezaryen önerilebilir.

Doğumu başlatmanın doğal yolları

Doğum işine kendi başına evde başlamanın kanıtlanmış bir yolu yok. Bitkisel takviyeler ve seks gibi bazı şeylerin emeği tetikleyebileceğini duymuş olabilirsiniz, ancak bunların işe yaradığına dair bir kanıt yok. Bilimsel kanıtlarla desteklenmeyen diğer yöntemler arasında akupunktur, homeopati, ılık duş, hint yağı ve lavmanlar bulunur. Seks yapmak zarar vermez, ancak enfeksiyon riski arttığı için suyunuz geldiyse seks yapmaktan kaçınmalısınız.