Genital Siğiller

Genital siğiller, vajinal ve anal seks, seks oyuncakları paylaşma ve nadiren oral seks yoluyla bulaşan yaygın bir cinsel yolla bulaşan enfeksiyondur (CYBE). Bir kadın hastalıkları uzmanından tedavi almak yardımcı olabilir.

Aşağıdaki durumlardan biri varsa bir jinekoloğa başvurun:

• Vajina, penis veya anüs çevresinde bir veya daha fazla ağrısız büyüme veya yumru

• Cinsel organınızda veya anüste kaşıntı veya kanama

• Normal idrar akışınızda bir değişiklik (örneğin, yanlara doğru akmaya başladıysa)

• Semptomlarınız olmasa bile genital siğilleri olan bir cinsel partnerle birlikte olduysanız

Bunlar genital siğillerin olabileceği anlamına gelir. Kontrol edilmek üzere bir cinsel sağlık kliniğine gidin. Tedavi, siğillerin giderilmesine ve enfeksiyonun bulaşmasının durdurulmasına yardımcı olabilir.

Cinsel sağlık kliniğinde ne olur?

Bir doktor veya hemşire genellikle siğillere bakarak teşhis edebilir.

• Size semptomlarınız ve cinsel partnerleriniz hakkında sorular sorulur

• Cinsel organlarınız ve anüsünüzün etrafındaki çıkıntılara bakılır

• Siğillerin nerede olduğuna bağlı olarak vajinanızın, anüsünüzün veya idrar yolunuzun içine bakılması gerekebilir

Kimden genital siğil kaptığınızı veya enfeksiyonu ne zamandır geçirdiğinizi öğrenmek mümkün olmayabilir.

Genital siğil tedavisi

Genital siğil tedavisinin bir doktor tarafından reçete edilmesi gerekir. Size sunulacak tedavi türü, siğillerin büyüklüğüne ve nerede olduklarına bağlıdır. Doktor veya hemşire bunu sizinle tartışacaktır.

Tedaviler şunları içerir:

• Krem ​​veya sıvı: Bunu genellikle birkaç hafta boyunca haftada birkaç kez siğillere kendiniz uygulayabilirsiniz, ancak bazı durumlarda bir doktor veya hemşirenin uygulayacağı bir cinsel sağlık kliniğine gitmeniz gerekebilir. Bu tedaviler ağrıya, tahrişe veya yanma hissine neden olabilir.

• Cerrahi: Bir doktor, siğilleri çıkarmak için kesebilir, yakabilir veya lazer kullanabilir. Bu ağrıya, tahrişe veya yaralara neden olabilir.

• Dondurma: Bir doktor siğilleri dondurur. Bazen tedavi birkaç kez tekrarlanır. Bu acıya neden olabilir.

Tedavinin işe yaraması haftalar veya aylar alabilir ve siğiller büyük bir olasılıkla tekrarlar. Bazı kişilerde tedavi işe yaramaz. Genital siğillerin kesin bir tedavisi yoktur, ancak vücudunuzun zamanla virüsle savaşması mümkündür.

YAPIN:

- Hamileyseniz veya hamile kalmayı düşünüyorsanız doktorunuza veya hemşirenize söyleyin, çünkü bazı tedaviler sizin için uygun olmayacaktır.

- Cildinizi tahriş edebileceğinden tedavi sırasında parfümlü sabun, duş jeli veya banyo ürünlerinden kaçının.

- Doktorunuza veya hemşirenize tedavinizin prezervatifleri, diyaframları veya kapakları etkileyip etkilemeyeceğini sorun

YAPMAYIN:

- Eczaneden kendi seçiminizle siğil tedavisi kullanmayın

- Sigara içmeyin; sigara içmezseniz genital siğiller için birçok tedavi daha iyi sonuç verir

- Siğiller gidene kadar vajinal, anal veya oral seks yapmayın; seks yaparsanız her zaman prezervatif kullanın

Genital siğiller nasıl geçer?

Genital siğil virüsü, görünür siğil olmadığında bile bulaşabilir. Virüslü birçok kişinin semptomları yoktur, ancak yine de bulaşabilir. Genital siğilleriniz varsa, mevcut cinsel partnerlerinizin de siğilleri olabilir ve için test edilmelidirler. Enfeksiyonu kaptıktan sonra semptomların ortaya çıkması haftalar veya aylar sürebilir.

Genital siğiller şu yollarla bulaşabilir:

• Vajinal ve anal seks dahil cilt teması

• Seks oyuncaklarını paylaşmak

• Oral seks, ancak bu nadirdir

• Virüs doğum sırasında annesinden bir bebeğe de geçebilir, ancak bu nadirdir.

Aşağıdakilerden genital siğil kapamazsınız:

• Öpüşmek

• Havlu, çatal bıçak takımı, bardak veya klozet gibi şeyleri paylaşmak

Genital siğillerin bulaşması nasıl önlenir?

Genital siğillerin bulaşmasını şu yollarla durdurabilirsiniz:

• Her vajinal, anal veya oral seks yaptığınızda prezervatif kullanmak - ancak virüs, prezervatifle korunmayan herhangi bir ciltte bulunuyorsa, yine de bulaşabilir

• Genital siğil tedavisi görürken seks yapmamak

• Seks oyuncaklarını paylaşmamak; eğer paylaşırsanız, başkaları kullanmadan önce yıkayın veya yeni bir prezervatifle örtün.

Neden genital siğiller tekrar oluşur?

Genital siğiller, insan papilloma virüsü (HPV) adı verilen bir virüsten kaynaklanır. Birçok HPV türü vardır. HPV virüsü cildinizde kalabilir ve siğiller tekrar gelişebilir. Siğiller tedavi olmaksızın geçebilir, ancak bu aylar sürebilir. Hala virüsü geçirebilirsin ve siğiller geri gelebilir.

Genital siğiller ve kanser

Genital siğiller kanser değildir ve kansere neden olmaz. 9 ila 26 yaş arası kız ve erkek çocuklara sunulan HPV aşısı, rahim ağzı kanseri ve genital siğillere karşı koruma sağlıyor. HPV aşısı, erkeklerle cinsel ilişkiye giren erkeklere, bazı trans erkekler ve trans kadınlara, seks işçilerine ve HIV ile yaşayan kadın ve erkeklere de sunulmaktadır.

Genital siğiller ve hamilelik

Hamilelik sırasında genital siğiller:

• Büyüyebilir ve çoğalabilir

• İlk kez ortaya çıkabilir veya uzun bir süre orada bulunmadıktan sonra geri gelebilir

• Güvenli bir şekilde tedavi edilebilir, ancak bazı tedavilerden kaçınılmalıdır

• Çok büyüklerse doğum sırasında sorunlardan kaçınmak için çıkarılabilir

• Doğum sırasında bebeğe geçebilir, ancak bu nadirdir; HPV virüsü bebeğin boğazında veya cinsel organında enfeksiyona neden olabilir

Genital siğilleri olan hamile kadınların çoğu vajinal doğum yapar. Koşullarınıza bağlı olarak çok nadiren sezaryen önerilebilir.