Genital Herpes

Genital herpes, vajinal, anal ve oral seks yoluyla geçen cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyondur (CYBE). Bir kadın hastalıkları uzmanından tedavi almak yardımcı olabilir. Belirtiler kendiliğinden düzelebilir ancak geri gelebilir.

Aşağıdaki durumlar varsa, mümkün olan en kısa sürede bir cinsel sağlık kliniğine gidin:

• Cinsel organlarınızda, anüsünüzde, uyluklarınızda veya kasıklarınızda kırmızı, açık yaralar bırakacak şekilde patlayan küçük kabarcıklar

• Cinsel organlarınızın etrafında karıncalanma, yanma veya kaşıntı

• İdrar yaparken ağrı

• Sizin için normal olmayan vajinal akıntı

Bunlar genital herpes semptomları olabilir. Uzun süre seks yapmamış olsanız bile muayeneye gidin, çünkü kabarcıkların ortaya çıkması aylar veya yıllar alabilir.

Cinsel sağlık kliniğinde ne olur?

Cinsel sağlık kliniğindeki doktor veya hemşire:

• Semptomlarınız ve cinsel partnerleriniz hakkında sorular sorulur

• Test için kabarcıklarınızdan veya yaralarınızın birinden biraz sıvı almak için küçük bir pamuklu çubuk (çubuk) kullanılır

Test şunları yapamaz:

• Görünür kabarcık veya yaralarınız yoksa yapılamaz

• Size ne kadar süredir uçuk olduğunuzu veya bunu kimden aldığınızı söyleyemez

Herpes virüsü bulaştıktan sonra belirtiler haftalarca hatta yıllarca ortaya çıkmayabilir. Genital herpesiniz varsa, önceki cinsel partnerleriniz test edilmelidir. Klinikteki doktor veya hemşire bu konuyu sizinle görüşebilir.

Genital herpes tedavisi

Kesin bir tedavisi yoktur. Semptomlar kendiliğinden düzelir, ancak kabarcıklar geri gelebilir.

İlk kez genital uçuk olduğunuzda tedavi:

• Semptomların kötüleşmesini önlemek için antiviral ilaç - semptomların ortaya çıkmasını izleyen 5 gün içinde bunu almaya başlamalısınız

• Ağrı için krem

Kabarcıklar tekrarlarsa tedavi:

Genital herpes teşhisi konduysa ve bir nüks için tedaviye ihtiyacınız varsa, bir hekime veya jinekoloğa gidin. Antiviral ilaç, semptomlar ortaya çıkar çıkmaz almaya başlarsanız, nüksü 1 veya 2 gün kısaltmaya yardımcı olabilir. Ancak nüksler genellikle kendiliğinden geçer, bu nedenle tedaviye ihtiyacınız olmayabilir. Tekrarlayan nüksler genellikle genital herpesin ilk enkeksiyonundan daha hafiftir. Zamanla tekrarlamalar daha az sıklıkta ve daha az şiddetli olma eğilimindedir. Bazı insanlar asla nüks yaşamaz. Yılda 6'dan fazla salgın yaşayan bazı kişiler, 6 ila 12 ay boyunca antiviral ilaç almaktan fayda görebilir.

Nükslerle nasıl başa çıkabilirsiniz?

Genital herpes teşhisi konduysa ve sık tekrarlıyorsa:

Bunları YAPIN:

- Kabarcıkların enfekte olmasını önlemek için alanı sade veya tuzlu su kullanarak temiz tutun

- Ağrıyı hafifletmek için temiz bir beze sarılı bir buz torbası uygulayın

- İdrar yaparken ağrıyı azaltmak için vazelin veya ağrı kesici krem ​​(% 5 lidokain gibi) uygulayın.

- Krem uygulamadan önce ve sonra ellerinizi yıkayın

- Ağrıyı hafifletmek için cinsel organlarınızın üzerine su dökerken idrar yapabilirsiniz

Bunları YAPMAYIN:

- Kabarcık veya yaraları tahriş edebilecek sıkı giysiler giymeyin

- Doğrudan cilde buz koymayın

- Krem sürmediğiniz sürece kabarcıklarınıza veya yaralarınıza dokunmayın

- Yaralar geçene kadar vajinal, anal veya oral seks yapmayın

Genital herpes nasıl geçer?

Genital herpes, yeni bir tekrarın ilk karıncalanma veya kaşınmasından (herhangi bir kabarcık ortaya çıkmadan önce) yaraların tamamen iyileştiği zamana kadar geçmesi çok kolaydır (bulaşıcıdır). Herhangi bir semptomunuz olmasa bile virüsü geçirebilirsiniz.

Genital herpes aşağıdaki durumlarda bulaşabilir:

• Enfekte bölgeyle ciltten cilde temas (vajinal, anal ve oral seks dahil)

• Görünür yaralar veya kabarcıklar olmadığında

• Soğuk algınlığı durumunda burun ve ağızdan sonra cinsel organlarınıza temas ederseniz

• Parmaklardaki enfeksiyonu başka birinden cinsel organlarınıza aktararak

• Herpes olan biriyle seks oyuncaklarını paylaşarak

Genital herpes aşağıdaki durumda bulaşmaz:

• Çatal bıçak takımı veya fincan gibi nesnelerden - virüs cildinizden uzaktayken çok hızlı bir şekilde ölür

Genital herpese karşı korunma

Herpes geçme şansını şu yollarla azaltabilirsiniz:

• Her vajinal, anal veya oral seks yaptığınızda prezervatif kullanmak - ancak prezervatif enfekte bölgeyi kapatmıyorsa uçuk yine de bulaşabilir

• Sizde veya partnerinizde kabarcıklar veya yaralar varsa veya bir salgının geleceği anlamına gelen karıncalanma veya kaşıntı varsa vajinal, anal veya oral seksten kaçınmak

• Seks oyuncaklarını paylaşmamak - yaparsanız, onları yıkayın ve üzerine prezervatif koyun

Neden genital herpes tekrarlar?

Genital herpes, herpes simpleks adı verilen bir virüsten kaynaklanır. Virüsü aldığınızda, vücudunuzda kalır. Vücudunuzda başka yerlerde kabarcıklara neden olmayacaktır. Yakındaki bir sinirde kalır ve aynı bölgede kabarcıklara neden olur. Mümkünse belirtilerinizi tetikleyen şeylerden kaçının.

Tetikleyiciler şunları içerebilir:

• Ultraviyole ışık - örneğin güneşlenme sonrası

• Genital bölgenizdeki sürtünme - örneğin cinsellik (kayganlaştırıcı yardımcı olabilir) veya dar giysiler

• Sigara içmek

• Alkol içmek

Aşağıdakiler dahil bazı tetikleyiciler kaçınılmazdır:

• Halsizlik ve bitkinlik

• Adet döngüsü sırasında

• Genital bölgenizden ameliyat olmanız

• Zayıflamış bir bağışıklık sistemi - örneğin, kanser için kemoterapi almak

Genital herpes ve HIV

Genital herpes, HIV'li kişiler için daha ciddi bir durum olabilir. HIV ve herpesiniz varsa, bir enfeksiyon hastalıkları uzmanına yönlendirileceksiniz.

Genital herpes ve hamilelik

Hamilelikten önce uçuk olan kadınlar genellikle sağlıklı bir bebek ve vajinal doğum yapmayı bekleyebilir. Doğum sırasında aktif genital herpesiniz varsa, bebeğinizin neonatal herpes adı verilen ciddi bir hastalığa yakalanma riski vardır. Bu ölümcül olabilir, ancak çoğu bebek antiviral tedavi ile iyileşir. Daha önce genital herpes geçirdiyseniz ve iyileştiyseniz, bebeğinizin neonatal herpes olma riski düşüktür. Hamilelikte ilk kez genital herpes olduysanız risk daha yüksektir. Genital herpes olan birçok kadın vajinal doğum yapar. Koşullarınıza bağlı olarak size sezaryen önerilebilir.

Gebelikte genital herpes tedavisi için antiviral tedavi önerilebilir:

• Hamilelikteki nüksleri tedavi etmek için

• Doğum sırasında nüks riskini azaltmak için 36 haftadan itibaren

• 28 haftalık hamilelikten sonra ilk kez uçuk oluyorsa teşhisten doğuma kadar